Over ons

Vanuit Emmeloord werken we dagelijks voor een groot aantal ondernemers. 

Door de verschillende expertises in ons team kunnen wij uw administratie van A tot Z uit handen nemen.

We stellen ons graag aan u voor!

Maak kennis met ons team!

Over het ontstaan

Na ruim 20 jaar in loondienst te hebben gewerkt is Chris Weening sinds 2011 zelfstandig ondernemer. Voorheen voerde hij de titel ‘Accountant’, maar tegenwoordig houdt hij zich in zijn dienstverlening enkel bezig met ondernemers die wettelijk gezien geen accountant in de arm hoeven te nemen. In de praktijk betekent dit dat zzp’ers, midden- en kleinbedrijven en kleinere BV’s bij Administratiekantoor Emmeloord terecht kunnen.

–   Eind 2014 is het kantoor verhuisd naar een ruimere locatie vanwege de aanhoudende groei van tevreden relaties.

–   Per 1 januari 2023 is de rechtsvorm gewijzigd van eenmanszaak naar vennootschap onder firma.

De huidige vennoten zijn Chris Weening en Remco Uilenreef.

Inmiddels telt Administratiekantoor Emmeloord vijf ervaren medewerkers waardoor de continuïteit gewaarborgd blijft.

Kom je bij ons werken?

Assistent-accountant (24-32 uur per week)

Wij zijn op zoek naar een assistent-accountant die ons kantoor komt versterken. Het gaat hierbij om diverse werkzaamheden zoals het controleren van reeds ingevoerde administraties, het voorbereiden van jaarrekeningen en het opstellen van fiscale aangiften.

Taken:

  • Het voeren van financiële administraties voor diverse klanten
  • Signaleren en rapporteren van onregelmatigheden en mogelijke verbeterpunten in de administratie
  • Voorbereiden en indienen van BTW-, ICP- en andere fiscale aangiften
  • Voorbereiden van jaarrekeningen en rapportages
  • Onderhouden van contact met klanten over administratieve en fiscale zaken


Functie-eisen:

  • Minimaal een afgeronde MBO niveau 4 opleiding in de richting van administratie of
    bedrijfseconomie
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie
  • Kennis van diverse boekhoudprogramma’s (Ervaring met Snelstart is een pre)
  • Communicatief vaardig en klantgericht
  • Nauwkeurig en stressbestendig
  • Affiniteit met fiscale zaken en jaarrekeningen


Wij bieden een uitdagende functie waarbij je de mogelijkheid krijgt om door te groeien. Je komt te werken in een klein en gezellig team waar samenwerking en collegialiteit centraal staan. De functie is in eerste instantie voor 24-32 uur per week en het salaris is afhankelijk van leeftijd en ervaring.

Ben jij de assistent-accountant die wij zoeken?
Stuur dan je sollicitatiebrief en CV naar [email protected]


Wij kijken uit naar je reactie!

Deze bedrijven helpen wij verder...

Kunnen we met u meedenken?

Chris weet alles van financiële administratie en fiscale vraagstukken.
Kan hij met u meedenken? Neem contact met ons op, en we maken een afspraak!